Omöjlig och märkvärdig

Egentligen är det inte så märkvärdigt det där jag borde göra. Men det blir märkvärdigt genom att det är omöjligt att genomföra. Eller man kanske inte borde kalla det märkvärdigt då utan omöjligt. Det omöjliga. Hur ska man kunna genomföra det?

Märkvärdiga människor tycker att de kan och vet allt. Men de kanske borde kallas för omärkvärdiga, för oftast kan de inte leva upp till den uppfattning de har om sig själva.

Vad är jag då, som inte kan genomföra det omöjliga och göra det möjligt? För att jag inte tror att jag kan. För att jag inte tror att jag vet tillräckligt.

På engelska är det så bra att komma ihåg att ordet ‘Impossible’ faktiskt går att göra om till ‘I’m possible’. Jag saknar den möjligheten på svenska.

Inspirerat av SkrivPuff: Märkvärdig

Impossible

4 reaktioner på ”Omöjlig och märkvärdig

Lämna en kommentar